Autodisciplina in 12 zile – ziua 11

84.Autodisciplina in 12 zile – ziua 11

Cele patru faze ale autodisciplinei

  1. Decizia de a actiona
  2. Pregatirea
  3. Actiunea propriu-zisa
  4. Finalizarea actiunii

 

Cei mai multi esueaza in faza de actiune. Orice plan, oricat de magnific, nu valoreaza nimic fara actiune. Un plan mediocru, dar aplicat este de o mie de ori mai valoros.

 

 

Exercitiu pentru actiune

 

 

  1. Stabileste un obiectiv foarte clar. Cu cat este mai clar si mai detaliat, cu atat o sa fie mai usor sa faci un plan.
  2. Stabileste un termen de finalizare
  3. Intocmeste un plan de actiune
  4. Imparte planul de actiune in bucati lunare, saptamanale si zilnice
  5. Incepe o agenda pentru fiecare obiectiv nou. Eu recomand caietele mecanice in care se pot adauga foi separate. Se poate folosi unul pentru mai multe obiective si se pot adauga pagini acolo unde este nevoie.
  6. In fiecare seara, inainte de culcare, stabileste ce ai de facut pentru a doua zi. Sarcinile sa fie realizabile, dar nici prea putine. Pasii facuti zilnic, chiar daca sunt mai putini, au efect mai mare si de mai lunga durata decat salturile.
  7. Incepe cu ce e mai greu de pe lista. Finalizarea unui pas important o sa-ti dea suficienta energie pentru pasi mai usori.
  8. Pentru orice amanare intreaba-te care este scopul ei. Ce frica ascunsa iese la iveala?
  9. In cazul unei frici, fa exercitiile mentionate in zilele anterioare.
  10. Foloseste tehnica recompensei. Stabileste o recompensa, dar care sa fie buna pentru tine si obiectivul tau, la finalizarea pasilor important din planul de actiune.

 

Antreneaza-te pentru succes si succesul nu se va lasa asteptat.

 

 

 

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *