Cele patru stagii ale competentei

1. Incompetenta inconstienta

 

Este situatia in care o persoana nu poseda o anumita calitate/competenta si nici nu stie cat de utila ar fi. De exemplu, cineva care nu este increzator in puterile proprii si nici nu realizeaza cat de util si cat de mult l-ar ajuta sa obtina ceea ce isi doreste cu adevarat de la viata.

 

2. Incompetenta constienta

 

Incompetenta constienta, este situatia in care persoana nu are pe harta mentala aceea calitate/competenta dar de care stie ca are nevoie, ca l-ar ajuta ca drumul sau sa fie altul, in momentul in care ajunge sa-si inscrie acea calitate.

 

3. Competenta constienta

 

Cel ce nu are si nu stie ca are nevoie, prin experienta si nereusita incepe sa inteleaga ca ceva lipseste si daca isi doreste schimbarea, prin cursuri, carti, aplicarea acestora, incet incet, trece la competenta constienta, ceva incepe sa functioneze dar inca nu are controlul deplin. Tot asa se intampla si cu practicantul de NLP, in primii ani, cand experimenteaza, lucreaza, se joaca cu crezuri si valori, viata incepe sa sa schimbe in directia dorita.

 

4. Competenta inconstienta

 

Practica constanta, permanenta imbunatatire, au ca rezultat un control asupra propriei vieti, a starilor interioare, a crezurilor si a ceea ce alege constient sa acceseze. Astfel se ajunge la competenta inconstienta, cand alegerea constienta a crezurilor si valorilor din spatele sentimentelor, genereaza actiunea si respectiv viata dorita. Un exemplu bun este cel al practicantului de arte martiale, care exerseaza iar si iar acelas blocaj, aceeasi lovitura, pana nu o mai face constient, pana se fixeaza puternic in straturile subconstientului si ajunge sa o foloseasca la momentul oportun fara sa mai gandeasca, fara sa aleaga constientul. Ce s-ar intampla intr-o lupta daca practicantul ar gandi ce procedeu sa aplice, cand totul se desfasoara in unitati mai mici de o secunda?

 

Este momentul foarte important al transformari personale, cand apare ceea ce eu numesc ’’starea de maestru’’. Si nu ma refer la o diploma, o recunoastere exterioara, ci la evolutia personala in directia dorita, care nu tine de standardele si regulile nimanui. Sa devenim ’’maestri’’ in viata personala este un obiectiv deosebit, poate ceea ce unele concepte il definesc ca iluminare.

 

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Repetitia este mama invataturii | Mihailescu Mihai

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: