Folosirea intrebarilor pentru a influenta sau puterea NLP-ului asupra celorlalti

Folosirea intrebarilor pentru a influenta

Intrebarile sunt mecanismul prin care reorientam atentia spre ceea ce dorim sa obtinem. Nu numai ca ne redau controlul asupra a ceea ce gandim, dar ne ajuta sa descoperim si sa folosim resursele ascunse ale mintii noastre.

Intrebarile trebuie sa se refere la o solutie pe care o dorim, la un rezultat cautat. Interesant este ca putem sa folosim puterea intrebarilor si cu cei pe care vrem sa-i influentem, indiferent ca o folosim ca o tehnica de vanzare sau ca vrem sa ne ajutam copilul sa invete mai bine.

Multa lume crede ca este rau sa ne folosim influenta, dar o facem chiar daca nu vrem si nu este intotdeauna una buna. Asa ca poate este mai bine sa o folosim intr-un sens pozitiv pentru ambele parti. Mentalitatea win-win este singura dovedita de a avea efect pozitiv pe termen lung. Chiar daca iti pacalesti un client sa cumpere acum de la tine, poti sa fii sigur ca daca nu este multumit si simte ca a fost manipulat impotriva vointei lui, nu se va mai intoarce la tine.

Sa va dau niste exemple de intrebari prin care puteti sa orientate activitatile copiilor spre ceea ce este util pentru ei sa faca.

  • Vrei sa-ti faci temele acum sau peste 15 minute?
  • Vrei sa-ti faci curatenie in camera acum sau dupa masa?

Si un client poate sa fie influentat. Statistica arata ca daca intrebati un client daca vrea sa cumpere o cafea mica sau una mare, va avea tendinta sa aleaga o cafea mica, dar daca il puneti sa aleaga intre o cafea servita aici sau la pachet, va alege in general o cafea mare.

Sau alte intrebari bune de folosit in munca de zi cu zi:

  • Cat de repede poti sa termini asta?
  • Cat de repede terminam ceea ce avem de discutat?
  • Cat de bine o sa te simti cand vei invata sa faci asta?  

Folositi intrebari care sa aiba un mesaj pozitiv. Nu vreti sa directionati atentia cuiva spre ceva neplacut si daca va doriti acest lucru va rog sa va ganditi ca e deja suficient rau in lume si fara contributia noastra.

Acestea sunt doar niste exemple, comunicarea este un joc permanent, un proces permanent de invatare si adaptare. Nimeni nu este maestru in comunicare, ci doar un etern elev. Dar asta face sa fie comunicarea atat de frumoasa.

 

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *